Hotel Cæsar Wiki
Advertisement

Rudy Claes
Rudy Claes
Personalia

Navn Rudy Claes
Kjønn Kvinne
Født 8. oktober 1966 (55 år)
I Hotel Cæsar
Rolle Eva Rosenkrantz
Sesonger 15-24, 24-34
År 2004-2007, 2007-2017
Som skuespiller
Utdanning Statens balletthøgskole

Om Rudy[]

Rudy Claes (født 8. oktober 1966) er en norsk skuespillerinne. Hun har arbeidet som profesjonell danser i mange år. Claes er utdannet ved Statens ballettskole og i New York, og har danset i dansegrupper som A la Carte Danse-kompani, Andanse-kompaniet og Oslo Danse Ensemble. Hun har danset i et tjuetalls større show, og turnerte blant annet med Dizzie Tunes fra 1998 til 2001. I en Dizzie Tunes-revy som parodierte Hotel Cæsar spilte Rudy Claes en etterligning av Henning Nygaard, komplett med pikkolo-uniform. Siden fikk Rudy selv en rolle i serien hun hadde hatt moro med.

I tillegg har hun hatt roller i en rekke musikaler, blant annet Hair, West Side Story, Ungen, Cabaret, Bør Børson og I blanke messingen. Hun har også medvirket i Kjendisbarnevakten på TV3.

I Hotel Cæsar[]

I Hotel Cæsar spilte hun Eva Rosenkrantz fra 2004 til 2007, og igjen fra 2007 til 2017.

Trivia[]

Rudy Claes er en av de skuespillerne med størst misforhold mellom karakterens alder og skuespillerens faktiske alder. Eva Rosenkrantz oppgis å være født i 1975, noe som gjør henne hele ni år yngre enn skuespilleren som fremstiller henne. Av alle skuespillere som har opptrådt i serien er det kun Kari Rasmussen, Sossen Krohg og Mona Levin som slår denne rekorden.

Denne artikkelen er kort. Du kan hjelpe Hotel Cæsar Wiki ved å utvide den.
Advertisement