FANDOM

Hotelltaket
Hotelcæsar fra luften
Generell informasjon
Beliggenhet Hotel Cæsar, Kongsbakken 5-13, Oslo
Serieinformasjon
Sesonger 1-33
År 1998-2016

I serien Rediger

Mange ulike hendelser har skjedd på Hotelltaket gjennom årenes løp.

HendelserRediger

1999:

  • Charlotte Iversen forsøker å ta sitt eget liv etter å ha blitt overtalt til å ta abort.
Christian og Julie på hotelltaket

Julie og Christian på hotelltaket. Foto: TV2

2005:

2006:

Scott, sesong 22

Rolv tok med seg Scott (avbildet) opp på taket og truet ham med hagle før han vendte den mot seg selv isteden. Foto: TV 2

  • Rolv Espevoll tar med seg Scott opp hit etter å ha skutt og drept flere personer på hotellet, og sier at bare en av dem kan eksistere. Deretter skyter han seg selv.

2007:

2011:

2012:

2015:

  • Da Erik Askeland forskanset seg i toppetasjen og truet med å ta livet av den kidnappede Jenny Augusta Anker-Hansen, ble det sagt i dialog at politiet hadde utplassert styrker på hotelltaket, tydeligvis fra helikopter. De ble imidlertid aldri direkte vist, og Eddie Holte tok seg opp i toppetasjen og skjøt Erik Askeland før politiet fikk ordren om å rykke inn.
  • Da Gabriel Munthe ankommer hotellet i mars, lander han med fallskjerm på hotelltaket.
Gabriel Munthe på hotelltaket

Gabriel Munthe lander på hotelltaket i fallskjerm.

Pelle på tak

Pelle danser på taket. Foto: TV 2

  • Under flashmob-eventet våren 2015 plasserte koreografen Pelle oppe på taket for å la ham danse der, og hun forsøkte å si til ham at dette var "hedersplassen", selv om Pelle mistenkte at hun ville ha ham vekk fra de andre danserne siden han ikke klarte å danse i takt med dem.
  • Gabriel Munthe forlater Hotel Cæsar med helikopter fra hotelltaket i juni 2015, altså samme vei som han kom.

2016:

Storm-tak

Storm tenker på å hoppe utfor taket, men Amanda prøver å få ham fra det. Foto: TV 2

  • Da Storm får høre at hans nye kone Lotte Fjeld kanskje aldri kommer ut av koma etter å ha havnet på sykehus med røykforgiftning, går han opp på hotelltaket og tenker på å kaste seg utfor. Amanda Anker-Hansen går opp og forsøker å få Storm fra å begå selvmord. Hun lykkes i å snakke ham fra det (bare for å bli skutt og skadet av ham da han få dager senere får vite sannheten om at det var Amanda som tente på hotellet og satte Lotte i livsfare).